TERVETULOA

Maalais näkökulmaa kaupunkilaisten sekaan. Poikkeaako elämämme niin radikaalisti kaupunkien sykkeestä?
Lapsiperheen elämää parhaimmillaan ja pahimmillaan.
Mitähän sitä tänään söis? Mitähän pukis päälleen?
Elämän suuria perus kysymyksiä - tosissaan pilke silmäkulmassa.
Ilonpisaroita, huolen häiviä, suuria saavutuksia, hienoisia riman alituksia ; arkea , sitä parasta itteään.

maanantai 12. elokuuta 2013

Böndeboogie

Mähän olen ollut lähes 14 vuotta kotiäitinä;
paria vajaan vuoden mittaista pestiä lukuun ottamatta.
Ainoa koulutus mitä minulla on , 
on ravintola-alalle.

Kymmenen vuotta sitten mietittiin mitä alettais tekemään,
että tämä tila työllistäisi minutkin,
satunnaisten jyvän kuskailujen ja kuivurin täyttöjen lisäksi.
Silloin päässä muhi "ternikasvattamo"
eli tilalle tulisi pieniä muutaman päivän ikäisiä vasikoita,
joita kasvatettaisiin n. 16-20 viikkoa, 
jonka jälkeen vasikat muuttavat muualle loppukasvatuksen ajaksi.

No, sitten tulikin Nooa<3, Niilo<3 ja vielä hännänhuipuksi Aapo<3
Reilu kuusi vuotta menikin pikkupoikahuumassa,
kunnes tässä keväällä ruvettiin asiaa taas miettimään.

Nyt on asiat niin pitkällä,
että näillä näkymin meillä investoidaan tänä talvena uuteen ternikasvattamoon
eli investoidaan mulle työpaikka.
Tai 1,6 henkilölle.

Jos nyt viimeisetkin osat loksahtavat paikalleen niin keväällä meillä on 160 vasikkaa upouudessa
navetassa.

Ajattelin, että pitäisköhän munkin laittaa mun työvaatteista kuvia,
jos joku sais hyvää vinkkiä turvakengistä naulaanastumissuojalla, timpurinliiveistä
tai Alfalavalin tai Avantin työhaalareista turvakärjellisillä kumisaappailla;D

Musta huumori sikseen;
mä oon ihan innoissani!
On upeeta kun voi itse tehdä itselleen työpaikan, saa monipuoleistettua viljatilan toimintaa ja
toivottavasti joku lapsi tästä vajaan 20 vuoden jälkeen jotain jatkaa.
Ja kieltämättä kotihoidontuella eläneenä, odotan myös henk.koht. tilipäivää;)
Niin kauan kun suomalaiset syövät-
niin kauan meitä bundejakin tarvitaan.
 
Kunhan tämä asia tästä papereilta eteenpäin käynnistyy,
niin varmaan kirjailen rakentamisia ja muita juttuja tänne ylös.
Kiinnostavaa?!?

Syökää lihaa
(tai ainakin kotimaista viljaa)
!!!


Ja arvatkaas mihin juostiin tänään kilpaa?



No, pellon laidalle tietenkin kun isi alko puimaan!
Se on syksy nyt!
 


3 kommenttia:

  1. Kyllä kiinnostaa! Kaupunkilainen haluaa ehdottomasti kurkata sinun työpaikkasi muodostumiseen, pukeutumiseen, paperitöineen ja vasikoineen.

    VastaaPoista
  2. Kuulostaapa mielenkiintoiselta ja juu, ihanalta, että pystyy itse kehittelemään itselleen töitä. :) Mut lihaa en suostu syömään, muita maatalouden tuotteita kyllä.;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä meinasin laittaakkin, että sua ajatellen toi viljan syönti:D kun ajattelin, että ehkäpä täällä lukemassa käyt:D Itse asiassa pieni salaisuus; mä olen sian- ja kananlihan ystävä...:)

      Poista

Rakastan kommenttejasi - kiitos!