TERVETULOA

Maalais näkökulmaa kaupunkilaisten sekaan. Poikkeaako elämämme niin radikaalisti kaupunkien sykkeestä?
Lapsiperheen elämää parhaimmillaan ja pahimmillaan.
Mitähän sitä tänään söis? Mitähän pukis päälleen?
Elämän suuria perus kysymyksiä - tosissaan pilke silmäkulmassa.
Ilonpisaroita, huolen häiviä, suuria saavutuksia, hienoisia riman alituksia ; arkea , sitä parasta itteään.

tiistai 30. joulukuuta 2014

Koko ++40 ja ikä myös

Mulla on ikuinen kriisi.
Kolmekymppisestä asti olen ollut ihan tuskissani ikääntymisestäni.
Pukeutumisesta viis olen välittänyt...
paitsi jos on lähdössä jonnekkin,
joka mun tapauksessa tarkoittanee Lahteen ostoksille menoa...
silti vaatekaapissani on ammottava pula kivoista vähän siistimmistä arkivaatteista.
Mutta...
kun ihmisellä on jo kolme aikuista tytärtä törmään liian usein siihen,
että pukeudun liian samalla lailla kun 20 v nuoremmat tyttäreni.
Joka tapauksessa ompelin taas eilen illalla itselleni niitä liian nuorekkaita,
mutta ah niin mukavia vaatteita.
Historiallinen kuvasarja mummoikäisestä ja mummokokoisesta keski-iän kriisissä painiskelevasta
minusta.




Mallikelpoisen ohjeella toteutettu hihatin. Oikea pikasurautus ja tosi kiva malli!
Tota ihanaakin ihanaa neulosta olen tilannut Kestovaippakaupasta sekä Kankaita.comista.
Ihan uskomattoman pehmeä ja lämmin neulos,
joka ei sisällä lainkaan villaa.
Tästä olen ommellut Ännille pitkiä kalsareita,
koska kumpikin poika kutiaa villasta.
Ollaan kokeiltu merinoakin ja molemmat valittivat silti.
Pipon ja tuubin neulos on Eurokankaan palalaarista,
josta viime aikoina olenkin tehnyt paljon hyviä löytöjä!
Leggarit (mä rakastan kaikenlaisia leggareita!!!) on Noshin jerseystä,
vähän paksumpi, hyvin joustava napakka housuaines.
Vähän farkkumaisen ulkonäkönsä takia,
ei ihan niin kalsari fiilis.

Ompeluksia olisi vinot pinot blogattavana ,
niin itselle kuin lapsillekkin, kunhan vaan joku kuvaisi ne.

Työrintamalla ja lapsiosastolla on joulukuu ollut lähes kaaottinen,
järkyttävä flunssaviirus on kiusannus jälkikasvua ja vasikoita lähes koko joulukuun.
Tällä hetkellä näyttää,
että ensi vuosi alkaa samoissa merkeissä...grrrr!!!

Sanokaa mitä sanotte,
mutta joulussakin on aina parasta se kun se loppuu.

4 kommenttia:

  1. upeat vaatteet oot luonuki itelles :) ja nuorekkaana säilyny,toisin ku minä,vanha ja ruppana :P
    toivotaan kuitenki vähä parempaa uutta vuotta <3

    VastaaPoista
  2. Unohda se iän vatsvominen. Se kun taitaa olla asia, johon ei vatvominen juuri auta. ;) Ja siis miten sun pitäisi pukeutua, että pukeutuisi ikäsi vaatimalla arvokkuudella? :D Mun mielestäni tuo kuvan asu on just hyvä ja mukavan näkinen kokonaisuus. Mä luulen, että sun töissäsi jakkupuku voisi olla enemmän kuin vähän hankala. :D

    Mä olen kyllä huono sanomaan, kun järkytän ihmisiä jatkuvasti todellisella iälläni.. Ja väittäisin, että pieleen menneet arviot eivät johdu sileästä naamataulusta vaan siitä, että mä en ole ikinä oppinut pukeutumaan niinkuin muut ikäiseni. ;)

    VastaaPoista
  3. Ihana vaatteet , erityisesti tuo "hihatin " :)

    VastaaPoista
  4. Käytä termiä iätön ;) Ajaton, klassinen… :D

    Mä olen muuten pohtinut, että harmi kun mulla olisi nyt vasta rohkeutta pukeutua tietynlaisiin ihaniin vaatteisiin - ja mun ikä on ajanut niistä ohi. Mä en voi enää pukeutua goottiröyhelöihin :D niitä olisi pitänyt voida käyttää silloin alle kaksikymppisenä.

    VastaaPoista

Rakastan kommenttejasi - kiitos!